Utvärdering av fjärde veckan på Fightbox Bootcamp.

Det känns helt sinnessjukt att jag nu har genomfört Fightbox Bootcamp. Nu har jag tagit mig igenom 4 veckor vilket innebär sammanlagt 16 pass. Det har varit den absolut roligaste träningen jag har gjort någonsin! Det känns sorgligt och vemodigt att det nu är över. Jag har verkligen gått in i den här bootcamp-bubblan och njutit av att satsa hårt på träningen och kosten. Jag kommer verkligen sakna dessa pass och gruppen. Men framförallt kommer jag sakna att träffa två av mina bästa kompisar 4 dagar i veckan. Att få träna ihop, käka frukost ihop och snacka ikapp har varit en sådan otrolig vardagslyx. När vi ses så ofta börjar man prata om saker vi aldrig annars hinner beta av. Det har varit underbart.

Måndag:

Idag hade vi Hanna som vikarie för Emil. Vi jobbade i par och gjorde 8 repetitioner av en övning, sedan gick vi vidare till nästa övning. Vi jobbade med burpees, kettlebells, thrusters, push ups, fällkniv, squats, utfall m.m. Vi avslutade med att hela gruppen gjorde magövningar i en stor cirkel, planka varvade vi med statiska ben-lyfts-positioner. Mycket bra pass och verkligen en svett-fest! Gillade Hanna som tränare, hon levererade verkligen ett bra pass.

Tisdag:

Även idag jobbade vi i par. Vi gjorde varannan övning med högt antal repetitioner (mellan 30-70 st beroende på vilken övning) och varannan ”I go you stay” med färre repetitioner och oftast med en vikt. ”I go you stay” betyder att man inte gör övningen tillsammans. Du kör först t ex 10 repetitioner och sedan kör din kompis medans du vilar. Ett bra pass som var extra jobbigt för armarna. Flera övningar var riktigt jobbiga för triceps. Tyvärr hade jag dock förkylningskänningar i halsen under detta pass. Men försökte köra på ändå då det inte kändes allt för mycket i luftrören.

Torsdag:

Även detta pass jobbade vi i par och gjorde 10 repetitioner av 12-15 olika övningar. Vi matade på så hela passet och hade man kört alla 12-15 övningar började man bara om. Tog det lite lugnare idag då jag blev sjuk efter tisdagspasset och var hemma sjuk onsdag. Så det var första passet efter sjukdom så ville inte pressa för hårt. Gick aldrig upp i hög puls under passet. Det som var extra kul under dagens pass var att jag slog rekord i antalet armhävningar på tå! Annie var en klippa och pushade mig och jag lyckades göra 10 stycken armhävningar på tå.

Fredag:

Sista passet på bootcampet. Efter en längre uppvärmning körde vi samma pass som vi utförde första dagen på bootcampet. 7 övningar med 7 repetitioner på varje övning. Gör så många varv du hinner på 16 min. En mix av burpees, wallball, pull ups, box jump m.m. Första passet klarade jag 3,5 varv. Idag klarade jag 5,5 varv. En solklar förbättring! Riktigt nöjd över mina resultat. Avslutade passet med en riktigt tuff och lång övning för magen. Mina magmuskler gjorde så ont efteråt!

En bra vecka och är så glad och tacksam att jag kunde genomföra alla 4 pass denna vecka trots sjukdom mitt i veckan. Jag tänker att jag ska skriva en stor sammanfattning om hela bootcampet i bloggen. Hur jag upplevde dessa 4 veckor, vad fick jag för resultat och om vilka jag skulle rekommendera detta till. Jag ska bara låta dessa 4 veckor sjunka in lite och smälta upplevelsen. Så återkommer jag med ett maffigt inlägg om hur jag upplevde hela bootcampet.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *