Utvärdering av första veckan på Fightbox Bootcamp.

Fyra pass är nu avklarade och vi har genomför första veckan på bootcamp. Fyra svettiga, roliga och varierade pass! Nu kommer jag slänga mig med ett språk som kanske inte riktigt stämmer, men hoppas ni förstår! Jag vet inte riktigt skillnaden mellan stationer, cirkelpass och repetitionspass men hoppas ni förstår mina förklaringar.

Dag 1 gjorde vi ett repetitionspass. 7 övningar där vi skulle göra varje övning 7 gånger. Försöka hinna så många rundor som möjligt på 16 minuter. Efter detta en mag-repetition där vi gjorde 4 magövningar först 12 gånger per övning, sedan allihop 10 gånger på varje, sen 8 stycken. 

Dag 2 var ett thaiboxningsinspirerat pass. Vi jobbade två och två med mitsar och boxningshandskar. Vi jobbade både slag och sparkar samt blandade in burpees. Riktigt svettigt och en del teknikträning.

Dag 3 var stationer/cirkelpass med partner. Vi parades ihop 2 stycken och gjorde ett varv av massa stationer. Allt från rep till löpning med motstånd, utfall och slåss mot säckar. Intensivt och väldigt svettigt.

Dag 4 var crossfit stationer där ett lag gjorde en station i 1 minut. Sedan vidare till nästa direkt efter. Vi gjorde 7 stationer på raken, sedan vila 1 minut och sedan göra om alla 7 stationer igen. 4 varv gjorde vi på dessa stationer. Spoiler alert: Det var riktigt svettigt.

Efter varje pass duschade vi på plats samt fick en jättegod proteinsmoothie + kaffe av Jucieverket. Fanns även kokta ägg och frukt på plats. Vi hänger alltid kvar i cafét i gymmet och äter vår frukost ihop och har lite eftersnack.

Jag är supernöjd efter första veckan på bootcamp. Jag är riktigt nöjd med upplägget av passen och variationen av övningar. Vi börjar passen 06.15 och är klar 07.05-07.10. Instruktörerna är superduktiga och vi har haft fyra olika tränare dessa fyra olika pass. Vi kör måndag, tisdag, torsdag och fredag. Perfekt så jag inte behöver avstå min favoritrutin: onsdagslöpning på clarion sign!

Passen är verkligen utformade för att du ska kunna vara med oavsett nivå. I våran grupp på 28 personer finns alla olika typer av människor på helt olika träningsnivåer. Vi är mest tjejer men finns ett gäng killar också.

Det ska bli så spännande att se hur de resterande 3 veckorna är. Mest längtar jag till sista veckan. Jag hoppas att jag kommer känna en utveckling i min kropp. Att jag är starkare, uthålligare och snabbare efter dessa 4 veckor. Jag vet inte om jag inbillar mig eller om det faktiskt stämmer, men jag tyckte att jag kände mig uthålligare idag på det fjärde passet. Kändes mig inte lika fullkomligen slutkörd under passet utan hade kraft kvar att verkligen utföra övningarna ordentligt. Jag hoppas det är min kropp som visar att detta bootcamp ger den en skjuts fram i utvecklingen!

2 reaktioner till “Utvärdering av första veckan på Fightbox Bootcamp.”

  1. Grymt bra jobbat! Jag är imponerad. Jag har själv bechterews och slutat helt med mediciner sedan 2017 och satsar sten hårt på bra mat och hård träning. Har jag fattat det hela rätt så äter du mest antiinflammatorisk mat? Är det svårt att få tag på ”rätt” mat under bootcampet?

    1. Åh vad inspirerande att höra att du lyckats bli helt medicinfri 😀 vad äter du för typ av mat? Och hur tränar du? Jag äter till 80% antiinflammatorisk kost och hittills har jag upplevt stora positiva förändringar sedan jag började äta antiinflammatoriskt. Det har inte varit några problem att få i sig rätt typ av mat under bootcampet. De förser oss med frukost som är väldigt lik antiinflammatorisk kost, och lunch/middag ansvarar man för själv så det har funkat bra 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *