Nya rutiner i isoleringstider

Som jag nämnt tidigare har jag jobbat hemifrån i 1,5 månad och valt att inte besöka några träningsanläggningar (Sats och Fightbox, jag älskar er. Men ni är i mina ögon högriskområden deluxe för läskiga corona-partiklar). Detta har gjort att jag spenderar väldigt mycket tid hemma och en klassisk tvåstegsraket till följd av detta är att jag börjat med några nya rutiner! Så jag tänkte, ödmjuk som jag är, dela med mig utav lite tips som faktiskt gett synliga resultat på mitt välmående och min fysik. BOOM! Varsågod! 

  • Promenerar MINST en gång om dagen.

Varje morgon börjar jag med en rask promenad eller att springa 5 km på fastande mage. Ska jag springa dricker jag ett glas vatten innan. Annars är det direkt ut när jag vaknar, endast ett toalettbesök är tillåtet innan. Detta sätter mig i ett bra mindset och jag blir tacksam och pigg av morgonsolen. Promenerar jag lyssnar jag på OMNI podd:s dagliga nyhetssvep och springer jag blir det nattklubbsmusik. Jag blir väldigt stillasittande när mitt kontor, mitt hem och mitt gym nu mer ryms i min etta. Så detta är ett bra sätt att få in lite steg. Blir ofta även en lunchpromenad eller kvällspromenad med Mike. 

  • Dricker matchalatte och gurkmejalatte.

Jag har köpt matchapulver samt gurkmejapulver och byter ut en av dagens koppar kaffe till en latte gjord på ovan nämnda pulver. Gör jag en gurkmejalatte adderar jag svartpeppar och kanel också. Jag dricker en kopp kaffe direkt på morgonen och en kopp efter lunch (en timme efter måltiden så det inte hämnar järnupptaget). Då är det perfekt att byta ut 11-koppen till matcha eller gurkmeja. Tycker båda är så gott och gör dem alltid på havremjölk eller mandelmjölk. 

  • Träna ett pass om dagen. Allt från 20 minuter till en timme! 

En gång om dagen gör jag någon form av pulshöjande aktivitet i form av löpning, styrketräning eller intensivare yoga. Detta är så viktigt för min hjärna, min reumatism och min koncentration. Väldigt viktigt att göra mitt ego nöjt, få ett tillfälle att tycka att jag är duktig och gör något viktigt för mig själv. Jag vill boosta mig själv med känslan av att jag gjort något bra. 

  • Läsa böcker.

Jag har börjat läsa väldigt mycket och det är så härligt. Min skärmtid har slagit i taket under denna period och då känns det så skönt att byta nån timme eller två av dessa mobiltimmar till att läsa. Jag älskar böcker, och jag måste läsa fysiska böcker. Annars tappar jag känslan. 

  • Yoga.

Jag har börjat yoga med hjälp av ”yoga with adriene”. Det bästa som laddats upp på youtube i yoga-väg! Jag har en egen yogamatta här hemma och gör yogan utan prestationskrav. Min nedåtgående hund är inte med raka knän, mina hälar svävar över marken. Det är inte alltid jag kan nå mina tår, allt handlar om dagsform. Yogan får se ut lite som den gör, bara jag gör rörelserna. Det viktigaste är att jag andas ordentligt, försöker stretcha mina leder under yogan och alltid försöker göra poserna så bra jag kan. 

  • Äter en glasspinne om dagen. 

För att vi återupptäckt hemglassbilen och dubbelnougat. Tror inte jag behöver säga något mer i den saken. Krävs ingen förklaring över huvud taget. 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *