2,5 månad senare…

And I am back! Jag har inte bloggat på ungefär 2,5 månad och gud vad jag saknat att få skriva av mig om kost och hälsa! Varför jag valde att ligga lågt ett tag på bloggen beror dels på att jag bytt jobb. Jag är kvar på H&M och på marknadsavdelningen men har helt bytt tjänst, team och chef. För att inte sätta för mycket press på mig själv valde jag att inte fokusera på bloggen under en period. Istället lade jag fokus på min nya tjänst, kosten och att hålla igång träningen. Men oj vad mycket jag har att uppdatera er kring! Att så mycket kan hända på så kort tid!

Detta har hänt sedan sist:

  • Jag har sprungit inte bara EN, utan TVÅ HALVMARATON!

Yes! Jag har inte bara sprungit mitt livs första halvmaraton, jag har hunnit med två! I april startade jag Tjejmilen 21K på Djurgården i Stockholm. Inför detta lopp hade jag kört en del långpass som hade varit som längst 18 km. Min sambo Mike hängde på ett flertal gånger och cyklade bredvid mig och höll mig sällskap under mina långa löprundor. Men, tillbaka till loppet! Jag hade som mål att springa 21 km på 2.10. jag tog direkt rygg på en farthållare ochjag släppte henne inte förens vi hade passerat 20-km-stolpen och jag hade kraft kvar att spurta. Jag sprang in på 2.08 och var så lycklig! Och farthållaren var helt otrolig! Hon peppade och coachade oss löpare hela vägen i mål.

Nu i maj sprang jag även Göteborgsvarvet vilket var ett av de roligaste loppen jag sprungit! Veckan innan loppet var jag dock väldigt förkyld så var inte ens säkert att jag skulle springa. Men, jag startade och tog mig igenom loppet på 2.15. Mycket backigare än Tjejmilen 21K och jag kände verkligen av att jag hade varit sjuk dagarna innan loppet. Startade loppet utan halsont, var bara snorig.

Båda loppen var även min vapendragare Annie med och sprang. Hon var helt otrolig och levererade superfina tider!

  • Jag är drygt 3 månader medicinfri!

Yes, jag fortsätter att slå mitt rekord som medicinfri. Jag har nu inte tagit en enda pronaxen på drygt 3 månader och är så lycklig och tacksam att min kropp svarar så bra på min träning och kost. Varje dag tänker jag på hur bra jag har det, och hur tacksam jag är att jag hittat ett sätt att hantera min reumatism utan mediciner. Jag behöver heller aldrig kompromissa med mitt mående och min aktiva livsstil.

  • Jag har börjat träna inför Tjejvättern!

8 juni smäller det, då är det dags för tredje etappen av Tjejklassikern! Jag har köpt en ny racer-cykel som jag är supernöjd med. Jag och Mike har cyklat från Stockholm till Nynäshamn vilket är nästan 6 mil. Det gick riktigt bra så känner mig peppad på att köra 10 mil! Har inte tränat särskilt mycket, men hoppas jag ska få till ett långpass till innan jag åker till Motala.

  • Jag har slutat med periodisk fasta.

Det finns så många bra fördelar med periodisk fasta, men just nu har jag valt att inte fortsätta med det. Jag åt inte frukost under nästan 6 månader och fortsatte träna precis som vanligt. Jag mådde bra och kroppen kändes bra. Men nu vill jag testa att äta frukost ett tag och se om någonting förändras i min träning och mitt mående. Jag återkommer mer om detta i ett separat inlägg.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *