Summering av träningsveckan – vecka 7.

Den här träningsveckan blev allt annat än hur jag hade planerat den. Mitt team på jobbet har varit sjuk i omgångar och nu var det min tur att falla offer för virus ännu en gång. Var sjuk för ca två veckor sedan och nu var det alltså dags igen. Jag brukar väldigt sällan bli sjuk så att jag blir det två gånger under en månad är väldigt olikt mig. Så det blev en hel del inställda pass denna vecka. Men jag försöker, hur svårt det än är, att bara acceptera det och vara tacksam för de pass jag fick till och att jag inte var sjuk en längre period.

Måndag:

Morgonpass – Transformer 45 min

Ett cirkelpass med stationer som påminde väldigt mycket om de pass vi gjorde under bootcamp. Vi hade 8 stationer med vikter och mellan varje station gjorde man en kroppsviktsövning. PT:n var mycket närvarande och gav personlig feedback till var och en av oss deltagare. Det var ganska tekniska övningar på stationerna. Kroppsviktsövningarna var bland annat burpees, utfall och magövningar. Vi körde två varv på denna cirkel. Kan verkligen tänka mig att köra detta pass igen!

Tisdag:

Morgonpass – Pure Strength 45 min

Ett pass där du kör tyngre vikter och färre repetitioner. Mycket skivstångsövningar och tunga hantlar. Ett nyttigt pass men föredrar nog bodypump mer. Vi körde bland annat marklyft, pistol squats, armhävningar, rodd, utfall, axelpress och olika magövningar. Vi körde 4 set med 3 övningar i varje set. De 3 första seten körde vi tunga övningar med skivstång och hantlar. Det sista setet körde vi fokus på magen. Hade lite förkylningssymptomer under passet så tog det lite lugnare och lät inte pulsen gå upp för mycket.

Onsdag:

Vilodag – Hemma sjuk

Torsdag:

Vilodag – lite sjukdomssympotmer.

Fredag:

Vilodag – lite sjukdomssympotmer.

Lördag:

Vilodag – lite sjukdomssympotmer.

Idag var första gången jag gjorde något aktivt sedan jag blev sjuk. Det blev en lugn promenad i skogen med min sambo.

Söndag:

Lunchpass – Hot yoga 60 min

Idag kändes min kropp redo för ett första träningspass efter sjukdomen. Jag hade bokat in Hot Yoga på Sats Spårvagnshallarna. En långsam form av yoga som påminner om yin yoga, då man håller positionerna väldigt länge. Rummet du utför yogan i är uppvärmt till 35-40 garder. Så det är väldigt svettigt men skönt för kroppen att göra yogan i den värmen. Detta pass fokuserade mycket på att stretcha ut höfterna och partierna runt bäckenet. Mycket skönt för kroppen och extra bra för mig som är väldigt stel och spänd där. Mycket bra instruktör och ett jättebra första pass efter att jag varit sjuk.

Efter den här veckan känner jag bara: Nya tag nästa vecka. Denna vecka blev inte alls som jag hade tänkt mig eftersom jag blev sjuk. Det får vara så helt enkelt, det viktiga är att jag fokuserar på att hålla mig frisk och stark till Tjejvasan som är kommande helg!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *