Summering av Träningsveckan – vecka 9.

Är väldigt nöjd över hur mycket träning jag fick till med tanke på att jag firade diverse födelsedagar under veckan! Så kosten har det varit lite si och så med. Men det var jag redan inställd på eftersom jag visste att jag skulle äta mycket ute på restaurang. Så väldigt nöjd över hur jag pusslade ihop mina träningspass!

Måndag:

Morgonpass – Heat 45 min

Heat påminner om tabataintervaller men du utför dem på en yogamatta i 35-39 grader värme. 5 block med 3 övningar i varje block som du utför 30 sekunder vardera, 3 varv. 30 sekunder vila mellan varje varv ovh varje block. Tog en resorb kvällen innan vilket var väldigt bra! Kände mig inte lika uttorkad som förra gången.

Tisdag:

Morgonpass – Build’N Burn express 30 min

Stationer i buren! 2 styrkestationer, två konditionsstationer (löpband och rodd). Varje station jobbade vi i 60 sek x 2, 45 sek x 2, 20 sek x 2. Mycket ben på dagens pass. Både utfall och pistol squat. Jag tycker det är lite läskigt att göra pistol squat för det var så jag skadade mitt knä för några år sedan. Men det gick bra!

Onsdag:

Morgonpass – Run with Sign 7 km

Idag hängde Annie med på morgonlöpningen och vi körde en lite längre runda och snackade hela vägen. Vi hade mycket att prata om efter Tjejvasan. Löpningen kändes bra, lite trött i kroppen som nog satt i efter skidåkningen.

Kvällspass – Ridning Bruno 50 min

Red i ridhuset ca 50 min med ca 25 minuter trav insprängt i dessa 50 min. Ett lugnare dressyrpass/rehabpass. Bruno blir bara bättre och bättre efter sin skada och kommer bli helt återställd!

Torsdag:

Morgonpass – Bodypump 60 min

Ny release! var ett tag sen jag körde bodypump och blev verkligen påmind varför jag ska köra det, så bra styrkepass för hela kroppen. Benen var starka, axlarna och armarna kändes svaga idag. Fortfarande lite svaga efter skidåkningen skulle jag tro. Var mycket armhävningar på denna release, tappat formen där behöver verkligen träna på att få till mina armhävningar.

Fredag:

Morgonpass – Rock the Bike 45 min

Idag var jag på det roligaste passet någonsin! 45 minuter spinning med discolampor, rökmaskin och och 90-talshits! En otrolig instruktör som peppade oss! Du kör koreografi till musiken och du använde räven hantlar på cykeln. Ett otroligt roligt pass som var både roligt och svettigt. Rekommenderar starkt!

Lördag:

Vilodag

Söndag:

Lunchpass – Långpass löpning 14 km

Nu är det verkligen hög tid att kicka igång med långpassen inför halvmaran senare i vår! Kom upp till 13 kilometer under vintern men har sedan behövt fokusera på skidåkningen inför Tjejvasan. Nu när det är över kan jag ta upp långpassen igen. Mitt mål är att springa ett långpass i veckan och öka distansen med 1 kilometer per vecka. Det var inget vidare väder denna dag. Snöade, var slaskig snö på marken och stora vattenpölar. Slasket tog verkligen musten ur benen. Men jag tog mig runt och det var målet! Distansrekord för mig, aldrig sprungit såhär långt innan. Då underlaget var riktigt dåligt sprang jag väldigt långsamt, så tog 90 minuter att springa 14 km. Väldigt nöjd över att jag ens överhuvudtaget tog mig ut på min runda i detta skitväder! Nu finns inga ursäkter när Vasan är förbi så det är bara att springa 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *