Vi har så mycket att prata om!

Hur mycket kan hända på tre månader?! Väldigt mycket visar det sig nu. En pandemi kom och tog över världen med storm. Allt känns upp och ner, för oss alla. Vi vet varken ut eller in. När kommer detta ta slut? Hur kommer det sluta? Vilka konsekvenser kommer vi få ta itu med? Ovissheten och saknaden efter ett slutdatum kan driva en vanlig människa till vansinne. Frustrationen över att behöva ändra på sin livsstil blandas med förtvivlan över hur många stackars människor som blir påverkade av detta grymma virus. Jag lider verkligen med alla er som drabbas av sorg och förlust i dessa svåra tider. Jag önskar att allt detta vänder så snart som möjligt, helst nu.

Vi har inte hörts sedan januari och sedan dess har några planerade förändringar skett i träningen, samt några oplanerade. Vi börjar med de planerade förändringarna i träningen:

Jag har återvänt till Fightbox!

Efter två bootcamp under loppet av ett år har jag nu skaffat medlemskap på Fightbox och börjat träna på deras anläggning på Stureplan. Det var underbart att vara tillbaka på Fightbox. Under första passet tänkte jag på hur mycket jag har saknat denna typ av träningspass. Köttiga och svettiga cirkelpass med inslag av crossfit/boxning/fightfys. Så underbart att nu kunna boka pass och träna där hur mycket jag vill. Jag kommer vara kvar på Sats och köra båda gymmen framöver. Det blir ett bra komplement att ha båda medlemskapen.

Och nu går vi vidare till de förändringar som hänt i och med denna pandemi som inte riktigt var planerade.

Maratonet är framflyttat.

Jag har sedan november 2019 tränat inför Stockholm Maraton som skulle ha gått av stapeln i slutet av maj. Men, på grund av rådande situation har Stockholm Maraton flyttats fram till 5e september. Det är blandade känslor inför detta men jag är mestadels bara jätteglad att det blir av. Var även anmäld till Göteborgsvarvet och det kommer inte gå alls i år utan anmälan flyttas fram till nästa år.

TSM träningen inställd.

Mina långpass på söndagarna är sedan 6 veckor tillbaka inställda och vi har istället fått ett träningsprogram online som är uppbyggt utifrån starten 5e september. Även här är det blandande känslor. Jag kommer återkomma i ett inlägg lite senare om hur jag kommer planera min träning nu när maratonet är framflyttat drygt 3 månader.

Det blir ingen vandringsresa till USA i sommar.

Det får bli ett annat år, så är det bara. Finns inte så mycket mer att säga om det. Men vi hoppas att vi kanske kan göra en vandringsresa i Sverige och då gärna i norr. Abisko och Sarek är en dröm att få uppleva.

Jobbat hemifrån i 6 veckor – ny livsstil.

Jag har nu jobbat hemifrån i 6 veckor och har inte satt min fot inne i stan på lika lång tid. Detta har medfört sig en helt ny livsstil. Jag är van att röra mig över många geografiska platser under en dag. Hemma, Sats, kontoret, Fightbox, stallet, Hotel Sign, Mikes föräldrar, hemma hos kompisar etc. Nu har jag bara hållit mig hemmavid i söderort. utflykterna går till skogen, utegymmet eller stallet. Men inte så mycket mer. Första veckan tyckte jag det var svintufft att behöva ändra på mitt sätt att leva. Londonresan Mike fick i födelsedagspresent blev inställd. Lopp blev inställda, gym stängde igen. jag tog allt personligt och såg det som ett stort jäkla hån mot mig och min satsning. Men med tiden lärde jag mig att uppskatta det vi har, att vara tacksam och ta vara på denna märkliga tid. Det har jag framförallt Mike att tacka för. Världens bästa sambo.

Helt ändrat träningsupplägg.

Jag har helt ändrat mitt träningsupplägg. Just nu promenerar jag minst en gång om dagen. Jag tränar ca 5 styrkepass i veckan på 30-50 min där jag delar upp kroppen i tre delar; överkropp, ben och core per pass. Ibland kör jag hemmaträning och ibland på utegymmet. Sedan springer jag två gånger i veckan, 5 km. Har pausat långpassen och kommer dra igång dem i maj. Sedan försöker jag yoga/stretcha två gånger i veckan. Sedan brukar det bli en cykeltur i veckan på min racer. Sedan 2 ridpass i veckan. Just nu gör jag ingen högintensiv styrketräning, inga långpass och inga intervaller i löpningen. April ut kommer jag bara träna det jag känner för. Sedan förändra lite mer i löpningen i maj månad.

Sådär. Nu har vi kommit ifatt varandra lite! Ser så mycket fram emot att prata med er lite mer nu under dessa märkliga tider som vi befinner oss i. Jag skulle bli jätteglad om ni vill lämna en kommentar om hur ni tänker med kost och träning i dessa tider. Hur lägger ni upp det? Vad tycker ni är roligt och vad är svårt? Berätta så kan vi diskutera det mer i nästa inlägg 🙂

Kram på er och var rädda om er!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *